Licznik odwiedzin: 23965189
Już po przygodzie
2023-07-02

Lipiec zaledwie się rozpoczął, a dla 44-osobowej grupy dzieci i młodzieży (nie tylko z naszej parafii) zakończyła się już ważna (dla niektórych być może najważniejsza) wakacyjna przygoda. Było to wczoraj nad ranem, kiedy z wygodnego autokaru wysypali się zaspani i zmęczeni pasażerowie. Podopieczni czwórki opiekunów liczyli sobie od 5 do 17 lat. Nie był to jednak problem, odwrotnie - starsi z nich wspierali maluchy choćby wnosząc walizki do pokoju czy nalewając zupę podczas obiadu.

Opiekunowie mieli trudniejsze zadanie, wszak odpowiadali za powierzone swej pieczy dzieci. Te zaś miały zwykle więcej do powiedzenia niż dorośli. Nawoływania w stylu: Idziemy parami!Prawa strona chodnika!Nie wychodzimy na jezdnię! śnić się będzie nocami. Na szczęście nie było  wypadków.

Wyjścia w góry w zasadzie nie było. Biały Dunajec przywitał nas bowiem deszczem i takie też były prognozy na kolejne dni... Udało się jednak tak manewrować planem, że tylko raz nieco nas skropiło (i to w Zakopanem). Poza tym na sucho przeszliśmy Dolinę Chochołowską, zagrożeni deszczem, zamiast na Wiktorówki, pojechaliśmy do Krościenka, do Muzeum Pienińskiego Parku Narodowego, przy okazji nawiedzając Kopią Górkę - siedzibę Centrum Ruchu Światło - Życie i nowopowstałe Centrum Ekologii Integralnej. Innym razem byliśmy u Pani Podhala - w Ludźmierzu. Nie było dnia bez Eucharystii, codziennie jakieś zabawy integracyjne, gry sportowe czy zajęcia artystyczne, objawiające talenty. Była też szkoła śpiewu, a raz nawet nauka języka migowego. Czwartek powiódł całą grupę na termy w Bukowinie Tatrzańskiej, które najwięcej sił wyssały z zalęknionych opiekunów. Na szczęście obyło się bez incydentów na basenach, za to po powrocie z nich, dziwnym trafem, kilka osób zaczęło odczuwać dolegliwości żołądkowe, kończące się mdłościami. Dlatego właśnie piątkowy powrót autokarem stał się bardzo uciążliwy...

W drodze powrotnej odwiedziliśmy Podziemia Rynku Głównego w Krakowie, bardzo ciekawie urządzone, z cierpliwą panią przewodnik, a na koniec zajechaliśmy na Jasną Górę, gdzie jednak, z powodu tłumów, nie udało się  odmówić modlitwy przez mikrofon

Czwartek
09 maja 2024
Okres zwykły
7:30 - Msza św.
Intencja: ++ Stanisław (z ok. imienin) i zmarli z rodziny
18:00 - Msza św.
Intencja: + Jerzy Smużyński (greg. 8.)